Kategorier
Spørgsmål

Hvor meget forbrænder man ved at gå?

Du kan sagtens gå dig slank. Det handler egentlig bare om, at du går langt nok. I artiklen her kigger vi nærmere på, hvor mange kalorier du kan forvente at forbrænde ved at gå, og så zoomer vi ind på antallet af kalorier for en række typiske snacks. 

Hvis du gerne vil tabe dig et på kg, men hverken bryder dig om at cykle eller løbe, så er at gå et rigtig fint alternativ. 

Det er vanskeligt at svare entydigt på, hvor mange kalorier man forbrænder ved at gå, da svaret er betinget af vægten på personen, der går. 

Som regel siges det, at man forbrænder en kalorie pr. kg kropsvægt for hver kilometer, man går. Det vil sige, at hvis du vejer 75 kg, så forbrænder du 75 kalorier, når du går en kilometer. Går du to, forbrænder du 150 kalorier. Ganske simpelt.

Nu når du kender formlen, kan du let regne ud, hvor langt du skal gå for at forbrænde det antal kalorier, du ønsker. 

I forbindelse med kaloriesnakken synes vi, at det kunne være meget sjovt at zoome ind på, hvor mange kalorier der er i forskellige fødevarer, som typisk spises som snacks. 

Et sådant indblik vil forhåbentlig også motivere dig til at spise sundere. Det er nemlig decideret skræmmende, hvor mange kalorier der er i nogle af de usunde snacks.

Hvor mange kalorier er der i disse fødevarer?

Herunder følger en kalorieoversigt over en række fødevarer, som for mange fungerer som snacks. 

Vi gætter på, at oversigten motiverer dig til at spise mere frugt end chokolade fremover, sæt du har planer om at tabe dig.

  • Banan (88,7 kalorier pr. 100 gram)
  • Æble (52,1 kalorier pr. 100 gram)
  • Pære (57,1 kalorier pr. 100 gram)
  • Appelsin (53,3 kalorier pr. 100 gram)
  • Snickers (487,8 kalorier pr. 100 gram)
  • Muslibar (471,3 kalorier pr. 100 gram)
  • Kiks (353 kalorier pr. 100 gram).

Prøv en sund måltidskasse

Hvis du ønsker at gøre så meget som muligt for at tabe dig, så er det en rigtig god idé at kombinere fysisk aktivitet med sund kost. 

I den forbindelse vil vi give dig et tip om at abonnere på sunde måltidskasser

Ved at tilmelde dig et sådant abonnement vil du nemlig hver uge få leveret friske, gode råvarer til sunde retter, og du vil slippe for at skulle bruge en masse tid og kræfter på at sammensætte ugens menu og handle ind til denne. Dette vil forhåbentlig frigøre både tid og overskud til, at du får gået alle de ture, du ønsker.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.